ADAB - Penyelesaian akan Mewujudkan Pertukaran Crypto Islam Pertama di Dunia


Islam adalah agama yang unik, terutamanya kerana hubungan kewangan di bawah Syariah dikawal dengan jelas dan terdapat beberapa syarat dan sekatan yang serius.

Kewangan Islam secara alternatif dikenali sebagai kewangan beretika dan ini adalah nama yang adil sekali. Menurut undang-undang Syariah, dan umat Islam tidak harus memberi wang untuk berkembang (untuk mendapatkan faedah), melabur dalam kegiatan yang dilarang (perjudian, pengeluaran produk dilarang), mengambil bahagian dalam transaksi dengan peningkatan ketidakpastian.


Umat Islam mematuhi keperluan ini; Oleh itu, mereka berhati-hati dengan kaedah pelaburan yang tidak disahkan seperti cryptocurrency. Ramai mata wang kriptografi mempunyai ciri-ciri yang sama yang dilarang untuk orang Islam. Oleh itu, untuk mengelakkan melanggar syarat Syariah, umat Islam menjauhkan diri daripada pelaburan dalam aset tersebut.

About Projek ADAB



Penyelesaian ADAB - sedang membangunkan FICE - First Islamic Crypto Exchange, berdasarkan norma-norma Syariah. Jumlah dagangan dagangan harian di Islamic Crypto Exchange Pertama ialah $ 140 juta dan perolehan bulanan sebanyak $ 4.2 bilion dalam tempoh satu setengah tahun operasi bursa.

Akibatnya, pelaksanaan projek Penyelesaian ADAB akan mewujudkan infrastruktur global yang beroperasi berdasarkan prinsip kewangan Islam, dan komuniti yang mengawal pembangunan kripto-ekonomi Islam. Penyelesaian ADAB akan menyelesaikan masalah urus niaga cryptocurrency halal, memberikan akses kepada pasaran cryptocurrency untuk umat Islam Ummah, yang menyumbang 22% daripada populasi dunia dan menguruskan aset kewangan Islam dengan jumlah yang diunjurkan sebanyak 3.8 trilion USD.

ADAB Halal atau Tidak Halal

Sifat spekulatif kriptografi telah mencetuskan perdebatan di kalangan ulama Islam mengenai sama ada kriptografi adalah dibenarkan oleh agama. Syarikat-syarikat cryptocurrency sedang berusaha untuk memperjuangkan perdebatan dengan melancarkan instrumen berdasarkan aset fizikal dan sah oleh penasihat Islam.


Setiap unit cryptocurrency OneGram disokong oleh sekurang-kurangnya satu gram emas fizikal yang disimpan dalam peti besi. Idea ini adalah penuh spekulasi.
  • Jumlah mata wang bernilai berjuta-juta dolar telah dikeluarkan setakat ini. Kira-kira 60 peratus bilangan bilangan syiling yang dirancang masih akan dijual; OneGram berharap dapat mengeluarkan mereka semua sebelum menyenaraikan mereka pada akhir bulan Mei.
  • OneGram memperoleh keputusan bahawa kerahsiaannya mematuhi prinsip Islam dari Al Maali Consulting yang berpusat di Dubai.
  • Ia adalah salah satu daripada puluhan firma penasihat di seluruh dunia yang menawarkan pendapat mereka mengenai sama ada instrumen kewangan memenuhi piawaian undang-undang Islam.
  • Di Malaysia, HelloGold melancarkan tawaran awal cryptocurrency yang disokong emas pada bulan Oktober, yang diakui oleh ulama Islam di Amanie Advisors yang berpangkalan di Kuala Lumpur.
Orang harus percaya bahawa mata wang kriptografi adalah jujur, boleh dipercayai dan selamat. Dan dalam hal ini, kita melihat peluang yang baik untuk pasaran menggunakan prinsip kejujuran Islam yang ringkas dan jelas. Sekarang tidak ada syarikat yang menawarkan penyelesaian menyeluruh untuk pelaburan crypto Islam. Kami berhasrat untuk menyelesaikan masalah ini.

Pelanggan dan pelabur kami akan memastikan bahawa tindakan mereka selaras sepenuhnya dengan prinsip Islam, yang akan dibenarkan oleh pendapat Majlis Penasihat kami, tetapi juga oleh pendapat pakar-pakar lain dan pendapat umum komuniti. Idea kami bukan sekadar membuat syarikat; Ini adalah piawaian etika pengurusan perniagaan dalam industri. Adab - tingkah laku yang ditetapkan oleh norma-norma Syariah, termasuk tata cara yang baik, piawaian kesopanan, kesopanan dan kemanusiaan.


Cabaran untuk dunia Islam yang ditimbulkan oleh kemunculan blockchain dan teknologi mata wang crypto

Pertama Islam Crypto Exchange sepenuhnya akan menolak kemungkinan transaksi spekulatif, perdagangan margin dan operasi yang tidak sesuai dengan Syariah. Ini akan mengecualikan Gharar dan Maisir dan Riba dari kerja-kerja Bursa.
Platform FICE mampu mengendalikan 3 juta permintaan sesaat, menjadikan FICE sebagai salah satu pertukaran kripto terpantas. Pengguna FICE akan dijamin bahawa aplikasi mereka tidak akan sesak kerana kesesakan platform.


Penyelesaian ADAB akan meluluskan pakar Islam menilai pematuhan dengan norma-norma Syariah. Penyelesaian ADAB menganjurkan Lembaga Penasihat Syariah di Islamic Crypto Exchange Pertama. Penyelesaian ADAB adalah untuk mewujudkan satu platform untuk projek-projek halal, untuk bekerja dengan sepenuhnya mematuhi norma-norma Islam dan kewangan Islam. Tugas kami adalah untuk membantu umat Islam dan masyarakat pelabur kripto memahami apa yang ada di pasaran kriptografi mematuhi peraturan Syariah dan apa yang tidak.

Penyelesaian ADAB bermula dari hakikat bahawa projek ini pada umumnya akan memberi manfaat kepada pasaran, memandangkan projek-projek halal dalam intinya mempunyai utiliti dan nilai, dan definisi mereka akan menyumbang kepada pembangunan idea-idea yang berguna dan penurunan dalam bilangan projek di pasaran. adalah haram dalam intinya.

Kami menyelesaikan masalah masyarakat Islam, seperti:
  1. Penyelesaian ADAB akan menyelesaikan masalah operasi cryptocurrency halal
  2. Penyelesaian ADAB akan menyelesaikan masalah risiko utama sistem cryptocurrency
  3. Penyelesaian ADAB akan menyelesaikan masalah membangun infrastruktur cryptocurrency Islam
  4. Tidak ada pertukaran crypto, berfungsi menurut norma-norma Syariah
  5. Kurangnya kedudukan masyarakat Islam yang bersatu mengenai cryptocurrency
  6. Ketidakpastian umat Islam mengenai kebolehterimaan bekerja dengan kriptografi
  7. Dari perolehan bursa crypto sedia ada, zakat tidak dibayar.
  8. Masalah pasaran cryptocurrency:
  9. Kecuali orang Islam dalam pasaran cryptocurrency
  10. Kurangnya kepercayaan komuniti dalam alat kunci ekonomi kripto
  11. Kurangnya pasaran dan pelabur baru

Kemungkinan projek. Projek Penyelesaian Adab direka mengikut piawaian keselamatan tertinggi dan mempunyai ciri-ciri teknikal yang unik dari penyelesaian perisian utama. Projek Penyelesaian Adab membentuk sistem nilai berdasarkan norma dan prinsip syariah kewangan Islam, yang akan menjadi asas untuk pengawalseliaan sendiri pasaran cryptocurrency dan akan meningkatkan tahap keyakinan dalam instrumen cryptocurrency.

Ketelusan penuh projek Penyelesaian Adab. Ketelusan projek dan bidang kuasa yang selamat akan memungkinkan untuk membeli dan menjual cryptocurrency untuk wang fiat. Objektif dan misi projek. Projek Penyelesaian ADAB sedang membangunkan Crypto Exchange Pertama, berdasarkan norma-norma Syariah. Tujuan projek Penyelesaian ADAB adalah penciptaan platform crypto-exchange, dan bursa saham dan perkhidmatan yang mematuhi norma-norma Syariah dan beroperasi berdasarkan prinsip-prinsip Islam.

Saya Malaysia dan percaya akan ADAB Solutions, untuk links to project:

official website: http://adabsolutions.com/
whitepaper: https://adabsolutions.com/pdf/WhitePaper_of_ADAB_Solutions.pdf
Facebook page: https://www.facebook.com/adabsolutions
Twitter: https://twitter.com/AdabSolutions
Telegram channel: https://t.me/adabannouncement
Reddit: https://www.reddit.com/r/adabsolutions

Penulis:
bitcointalk forum username: nakamaye
Profile Link: https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=1912512
My wallet addres: 0xaabE94FfEe84CbE596bBbda433D665238C1E8329

0 Comments

Post a Comment